WTCA bakal lancar EV, GAC AION Y PLUS suku pertama tahun ini

134

WTCA bakal lancar kenderaan elektrik, GAC AION Y PLUS untuk pasaran Malaysia pada suku pertama tahun ini.

Jentera itu dikatakan menggunakan Magazine Battery Safety Technology yang menjadikan pertama di dunia tanpa sebarang insiden penyalaan atau letupan, menjadikannya teknologi bateri paling selamat di dunia sekarang.



Bateri Magazine itu mempunyai kapasiti 63.2kWH dengan output maksimum 150kW, GAC AION Y PLUS dijangka mempunyai jarak perjalanan sejauh 490km (NEDC) atau 430km (WLTP).

Selain itu, ia menampilkan reka bentuk menarik yang diserlahkan oleh lampu depan Angel Wing yang unik dengan 7 bar cahaya mendatar, mencipta penampilan tersendiri.

Ditawarkan dengan 7 warna luaran yang bergaya daripada Glamour Black kepada Youthful Green,

Lantai rata yang luas untuk penumpang belakang

Ia menampilkan jarak roda terluas dalam segmennya dengan 2,750mm, dan lantai rata yang luas untuk penumpang belakang.

 Apa yang membezakan GAC AION Y PLUS adalah keupayaan unik tempat duduk hadapan untuk bersandar sepenuhnya, berubah menjadi katil berkembar selebar 1.8 meter yang luas.

Penumpang belakang ditawarkan dengan keselesaan yang tiada tandingan dengan ruang kaki yang paling luas dalam industri, berukuran sehingga 1,022 mm.

GAC EMKOO yang sebuah kenderaan ultra-moden

Selain EV, WTCA bakal melancarkan GAC EMKOO yang sebuah kenderaan ultra-moden. Ia tampak menonjolkan dengan Gril Bentuk V sebagai bahagian tengah yang menawan.

Melengkap rekaannya, ia dipasang Lampu Depan LED “Eyes of Revelation”, menawarkan kedua-dua gaya dan keterlihatan yang dipertingkatkan. Lampu belakang belakang direka unik menambah sentuhan futuristik.

Bahagian dalaman dilengkapi Interior Digital yang benar-benar meningkatkan pengalaman pemanduan. 

Menampilkan gugusan instrumen digital sepenuhnya dengan separa terapung, ia merangkumi kemodenan dan inovasi. 

Buat masa ini, tiada apa-apa pengumuman tentang harga bagi kedua-dua model berkenaan. Tunggu sahaja pengumuman Motoqar nanti. 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here