Suzuki Waku: Konsep PHEV dengan gaya retro – TMS2019

1480

Ciri-ciri reka bentuk Suzuki Waku SPO gaya retro, seperti lampu depan dan cermin sisi maya, boleh disertakan pada model Suzuki yang akan datang.

Waku

SPO Waku, konsep hibrid plug-in yang memaparkan unsur-unsur reka bentuk yang boleh diubah mengikut keutamaan peribadi, diumumkan pada Tokyo Motor Show 2019 yang sedang berlangsung. 



Ia diterangkan oleh Suzuki sebagai PHEV kompak peribadi segmen A, bermaksud ia sesuai digunakan oleh keluarga untuk “berkongsi keseronokan dan kegembiraan”. Suzuki belum lagi mendedahkan tentang butiran teknikal powertrain hibrid plug-in ini.

Pengeluar kereta itu berkata model itu mempunyai suis ‘Waku Waku’ yang boleh  membolehkan pengguna untuk “menukar bentuk badan dan perkara yang dipaparkan pada papan pemuka”, jadi kereta “boleh berubah untuk memenuhi keseronokan dan kegembiraan setiap orang”.

Jentera ini bergabung dengan pendirian firma Jepun dengan konsep ‘bilik bergerak’ autonomi yang dipanggil Hanare. Kedua-dua mesin direka untuk mempamerkan usaha Suzuki dalam membangunkan teknologi masa hadapan. Pendirian Suzuki bertemakan konsep “Waku Waku”, istilah Jepun yang bermaksud keterujaan.

Hanare

‘Hanare’ merupakan istilah bahasa Jepun untuk sebuah kediaman kecil yang dibina di sisi rumah. Jentera yang direka ini adalah sebuah kenderaan gaya pod autonomi yang direka untuk “masa depan yang berteraskan kecekapan”.

Suzuki berkata jentera itu akan membolehkan pengguna untuk bekerja atau berehat semasa perjalanan yang panjang, dengan Hanare mampu disesuaikan untuk penggunaan yang berbeza dan keperluan pengguna yang berbeza.

Hustler

Konsep baru ketiga mengenai pameran Suzuki ini adalah konsep Hustler, tetapi versi pengeluaran ini hanya bertujuan untuk pasaran Jepun.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here