Langgar lari kemudian seret superbike sepanjang lebuh raya di California

2049

Dalam satu kejadian yang luar biasa, seorang pemandu langgar lari telah dirakam sedang menyeret sebuah superbike Honda di sepanjang jalan 91 Freeway di Corona, California.

langgar lari

Pihak berkuasa di California telah mendapati seorang lelaki yang memandu sebuah MPV telah melanggar seorang penunggang motosikal pada lorong timur di lebuhraya 91 Freeway sekitar jam 7 malam. Pemandu MPV itu mengambil keputusan untuk melarikan diri dari tempat kejadian, sementara motosikal yang dilanggarnya masih melekat pada kenderaannya.



Kejadian ini menghasilkan percikan api di sepanjang jalan di lebuhraya, dilihat apabila kedua-dua kenderaan tersebut melewati kenderaan lain. 

Menurut laporan dari CBS Local, penunggang motosikal tersebut mengalami kecederaan ringan pada bahagian kaki dan tangan dan tidak mengalami kecederaan yang teruk.

langgar lari

Individu yang berjaya merakam video kejadian tersebut telah mengikuti pemandu MPV yang sedang memecut laju, dan akhirnya menemui motosikal yang telah rosak di tepi jalan setelah ia terpisah dari MPV tersebut.

MPV itu juga ditemui di kawasan berdekatan setelah didapati merempuh pagar.

Setelah itu, pemandu langgar lari tersebut yang dikenali sebagai George Valentin telah berjalan kaki untuk melarikan diri. Lelaki berusia 25 tahun tersebut telah ditahan oleh pihak polis tempatan keesokan harinya atas tuduhan langgar lari.

Penunggang motosikal yang dikenali sebagai Chain Arunritthirot berkata dia telah tercampak sejauh 200 meter dari tempat kejadian.

Menurut anggaran dari pihak berkuasa California, penunggang motosikal tersebut bergerak dalam kelajuan kira-kira 104km/j, sebelum dilanggar dari belakang oleh MPV yang berkelajuan sekitar 112km/j.

Sumber: carscoops

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here