“Bukan lagi satu kepentingan”, pemilik jual Suzuki Jimny SJ410 kesayangan untuk keperluan lain

4036

“Suatu pertemuan pastinya akan berkahir dengan perpisahan”. Ungkapan berikut biasanya kita dengar jika berlaku perpisahan kepada setiap individu.

Namun, ungkapan ini boleh juga diungkapkan kepada pemilik kenderaan yang melepaskan atau menjual kenderaan yang disayangi.



Berdasarkan akaun Twitter @apicks97, dia telah memuat naik beberapa gambar yang memaparkan sebuah Suzuki Jimny SJ410 miliknya yang akan dijual.

Suzuki SJ410

“Kalau ikutkan hati, memang sayang sebab dia ada masa susah senang. Tapi buat masa sekarang, dia bukan lagi jadi keperluan penting. Thanks Suzuki SJ410 for the sweet 11 years memories.”

Menurut pemiliknya, hasil jualan Suzuki SJ410 ini sekurang-kurangnya dapat digunakan untuk membeli barang keperluan lain, termasuk menampung kos rawatan bapanya yang mengalami masalah kesihatan.

Berdasarkan keterangan dari pemiliknya, kenderaan ini pada mulanya dibeli sebagai kenderaan terpakai (second hand) pada tahun 2009. Setelah dibeli, keseluruhan dalaman dan luarannya telah diubah suai kepada model Jimny SJ413.

Enjinnya juga telah ditukar dari enjin 1.0-liter kepada 1.3-liter.

Diperkenalkan pada tahun 1981 hingga 1989, Suzuki SJ410 dikuasakan oleh enjin petrol 4-silinder 1.0-liter yang mampu menghasilkan sehingga 44bhp dan 74Nm tork.

Dilengkapi dengan transmisi manual 4-kelajuan AWD, kenderaan ini mampu mencapai kelajuan maksimum pada 110km/j.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here