Ducati mohon maaf kelewatan serah motosikal, dihimpit masalah semikonduktor

722

Suku pertama 2022 berakhir dengan satu lagi rekod untuk Ducati, yang mengumumkan pada Mac bahawa ia menutup 2021 dengan hasil terbaik dari segi penghantaran, hasil dan keuntungan operasi.

Sebanyak 13,450 motosikal diserahkan kepada pelanggandi seluruh dunia dari Januari hingga Mac, dengan pertumbuhan sebanyak 5 peratus berbanding tempoh yang sama pada 2021 dan 40 peratus berbanding 2020.



Naib Presiden Jualan Global dan Selepas Jualan Ducati, Francesco Milicia berkata, pesanan Ducati pada penghujung suku tahun meningkat sebanyak 83 peratus dalam tempoh yang sama 2021.

Menurutnya, jumlah yang dicapai Ducati dalam tempoh tiga bulan pertama tahun ini adalah hasil permintaan kukuh terhadap produk.

Katanya, pada masa sama, pihak terpaksa berhadapan dengan kesukaran luar biasa dalam dunia pembekalan, terutama bagi semua komponen motosikal yang dilengkapi dengan semikonduktor.

“Kelewatan dalam rantaian bekalan malangnya menjejaskan keupayaan kami untuk menghantar basikal mengikut jadual, dan kami memohon maaf kepada pelanggan.

“Kami boleh menjamin bahawa syarikat sedang berusaha sedaya upaya untuk mengurangkan kesulitan ini,” katanya.

Multistrada V4 kekal sebagai model paling popular dengan 2,456 motosikal diserahkan, diikuti Monster (1,868) dan keluarga Ducati Scrambler 800 (1,557).

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here