Beyonce dan suami sewa kapal pesiar RM14 juta hanya untuk rileks

2602

Sekitar bulan lalu, Jay-Z dan Beyonce dilihat sedang bercuti di atas sebuah kapal pesiar yang dinamakan Flying Fox.

Kapal pesiar sepanjang 450 kaki dan 67 kaki lebar itu dibina oleh Lurssen di Jerman dan harga sewa kapal tersebut sekitar AS4 juta (RM16 juta) seminggu.



Angka berkenaan begitu kecil jika dibandingkan dengan nilai kekayaan pasangan selebriti itu sekitar AS1.9 bilion (RM7.9 bilion). 

Seperti yang anda boleh lihat pada imej berkenaan, bahagian luar kapal pesiar mega itu begitu elegan.  Keseimbangan rekaan luar membolehkan ruang dek yang luas dengan kepelbagaian tawaran kemudahan untuk pelanggan. 

BACA>>PIF Arab Saudi beli NewCastle United, ini kapal pesiar mega milik bos baharu

Walaupun semua kapal pesiar mega di dunia memiliki kolam renang namun Flying Fox didatangkan dengan saiz yang lebih besar dari hujung ke hujung dek utama.

Selain itu, kapal pesiar yang direka sebagai resort terapung itu ditawarkan dengan fasiliti seperti gim, dua helipad, panggung wayang, pusat kecantikan dan jambatan pontun untuk skuba atau jetski. 

BACA>>Lepas helikopter, pasangan selebriti ini naik kapal layar mewah milik Tan Sri Vincent Tan

Flying Fox dianggarkan bernilai lebih daripada AS400 juta (RM1.7 bilion) dengan kelengkapan enam dek dan mampu memuatkan 25 penumpang pada satu masa bersama 55 orang kru.

Pada 2019 dikhabarkan Flying Fox dibeli oleh bilionaire Jeff Bezos tetapi pemilik sebenar kapal pesiar itu tidak pernah didedahkan.

Berada di tangga ke-20 kapal pesiar terbesar dunia, Flying Fox seberat 9,000 tan itu dilengkapi dengan enjin MTU 16V 1163 M84 diesel yang menghasilkan kuasa 12,000hp dan kelajuan maksimum 20 knot.

 
Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here